Javaslataink gyalogszerrel: Gyalogolni mindig nagyon egészséges, a környék friss levegője és nyugalma kifejezetten sétára csábító. Néhány ötlet, hova menjünk:

1. Séta a tanösvényen: A vendégházaktól az élő Dráva 5 – 10 perc kényelmes séta. A kapun kilépve és jobbra fordulva 60 méter után érjük el a Dráva utca végét. kép A lejtő már az ártérre vezet és a tanösvény kezdetét jelzi. Évszázados fák alagútja alatt haladunk, és már az első pillanattól megfog bennünket a természet lenyűgöző méltósága, az erdő illata és a közeledő víz csobogása.

4577169

Az út mellett végig a Nemzeti Park dekoratív és informatív táblái ismertetik meg a látogatót a környék legérdekesebb növényeivel és állataival. Az útról az első ösvényen jobbra fordulva a folyó egyik mellékágának romantikus, lefűződött öbléhez jutunk, amely nagyvíz esetén remek horgászhely.

IMG_292320141019-vízvári-látogatás

Ha tovább haladunk az eredeti úton, előbb egy mellékágat pillantunk meg, majd a vízi túrázók pihenőhelyéhez érkezünk. Az út, kevesebb mint fél km után, már a főág partján, egy vadregényes rugany (kőgát) tövében ér véget.  A parti ösvényen, (amit minden tavassszal kitisztítanak, de nyár végére a természet visszaszerzi magának) egészen a nagy öbölig gyalogolhatunk. Onnan a 2. sz túra útvonalán, másik úton jöhetünk vissza.

f

Tippünk: Üljön ki egy nyári alkonyon a rugany végébe. Adja át magát a csendnek, hadd töltse be lelkét a víz csobogása, és nézze végig, hogyan festi a lenyugvó nap ecsete a víztükröt vörös aranyról mélykékre. Ha csendben marad, megláthatja az alkonyatkor a kisszigetről vadászni induló vidrát.

20120829_193819

2. Kirándulás a nagy öbölbe a Kapuhoz: A Dráva utca végén, a töltés tövében a keresztnél balra fordulunk. A gyalogösvény egy bűbájos legelőre vezet. Átbújva a villanypásztor alatt, jobbra tartva menjünk el a legelő végéig, ahol a rét sarkában indul egy ösvény az erdőben, amely a megművelt föld szélén csatlakozik be a földútba. Nagy víznél, vagy ha az út járhatatlan, Dráva utcával szomszédos Ady Endre utca végén ereszkedünk le egy művelt mezőgazdasági területre. A jobb oldalon levő sáncok, eddig meg nem erősített források szerint, a település hajdani várának részét képezték.

Az évente változó irányban kialakított földúton célozzuk meg az erdő szélét és a mellette haladó úton haladjunk lefelé. Kb. 1 km séta után érjük el a vizet. A helyiek ezt a részt hívják Kapunak. Itt a Dráva hatalmas öblöt mar a löszös partba, előtte kis szigeteket képezve.  A csücsök rég elomlott rugany rejt, tövéből nagyon szép ösvény indul a folyó mentén visszafelé. Sajnos egy idő után benövi az erdő, így a nyár vége felé már nem biztos, hogy könnyű séta lesz a visszaút, de ha sikerrel járunk a vízvári rugany tövébe jutunk.

256

1. Gyalog a magaspartr felé: Ha az öböl után tovább megyünk a folyó mentén vezető hangulatos erdei úton, bő két km után jutunk el a Dráva hazai szakaszának talán leglátványosabb részéhez a Heresznyei Magaspartra. Sajnos az út a csak a löszfal tövéig vezet. Korábban komoly vaslétrán lehetett a szintkülönbséget legyőzni, és a löszfel tetejéig feljutni. Mára ezt a lehetőséget balesetvédelmi okokból megszüntették. A bátrak az út korábbi szakaszán, még a szintkülönbség kialakulása előtt megpróbálkozhatnak a szántóra feljutni, de kijelölt út nincs, és változó méretű vízmosások is nehezítik a szakaszt. Ha sikerül megközelíteni a meredélyt, csodás kép tárul a szemünk elé.  A folyó bal partját itt 10-15 méter magas, csak az omlások által szaggatott, majdnem teljesen merőleges löszfal szegélyezi. Lenyűgöző a panoráma mindkét irányba. Érdemes letelepedni egy kicsit a fűben, és élvezni a látványt.

1w

Vigyázat! A partot csak nagyon óvatosan szabad megközelíteni. Egyrészt a széle helyenként szakadós lehet (könnyen tragikusan végződhet kirándulásunk, ha a közvetlen alattunk örvénylő folyóba zuhanunk néhány köbméter homokkal a nyakunkban), másrészt pedig a part rengeteg madárnak (gyurgyalag, parti fecske) nyújt kollektív fészekotthont.

_MG_3102 drávai magaspart-2                               _MG_3113 lakópark a magas falban

Tippünk: Ha van kedve, szervezzen egy vízi túrát a parthoz. Hihetetlen élmény közvetlenül a löszfal alatt elcsorogni egy könnyű csónakon.

Ha túrázva nem sikerül, autóval mehetünk a műúton, majd leállva gyalog próbálkozhatunk. A pontos helyszínért keressen bennünket.